Algemene voorwaarden
voor een traject bij Kind en Krachtig
-
Een consult (intakegesprek, kindertherapiesessie of oudersessie) bij Kind en Krachtig duurt een uur en kost € 115,-. Alle consulten worden uitgevoerd door Patricia van Doorn.
-
Consulten kunnen per mail of via het zorgportaal van ZorgAdmin worden gepland. Gemaakte afspraken worden bevestigd per mail en zijn terug te zien in het beveiligde patiëntportaal.
-
Kindertherapiesessies worden met de therapeut afgestemd en vinden op een vast moment in de week plaats.
-
Als een afspraak door omstandigheden niet door kan gaan, dient deze uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de afspraak geannuleerd te worden. Bij niet tijdig annuleren, is de kindertherapeut gerechtigd de gereserveerde tijd naar alle redelijkheid en billijkheid aan de cliënt in rekening te brengen.
-
Sessies vinden plaats in de praktijkruimte van Kind en Krachtig, gelegen aan de achterzijde van De Milan Viscontilaan 45, 3453 RM, in De Meern.
​​
-
Het kind is niet aanwezig bij de oudergesprekken en ouders zijn niet aanwezig bij de sessies van het kind, tenzij anders is besproken met de kindertherapeut.
-
Het kind is de cliënt, en de integratief kindertherapeut werkt in dienst van de belangen van het kind en volgens de rechten van het kind.
-
Inhoudelijke informatie vanuit de kindertherapiesessies wordt in de oudergesprekken niet naar voren gebracht, tenzij het kind hier nadrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.
-
In de oudergesprekken bespreekt de integratief kindertherapeut het verloop van de therapie en biedt zij de ouders begeleiding om zich te ontwikkelen tot de ouder die dit kind op dit moment nodig heeft. Ouders worden beschouwd als ‘co-therapeut’.
-
De oudergesprekken zijn ter vervanging van verslagen. Ouders wordt geadviseerd om desgewenst zelf aantekeningen te maken tijdens de oudergesprekken.
​
-
U ontvangt maandelijks een factuur van de consulten van de afgelopen maand. Deze ontvangt u via het zorgportaal.
-
Eventuele vergoeding vanuit de aanvullende zorgverzekering dient u zelf terug te vragen bij uw zorgverzekering. Informeer tijdig bij uw zorgverzekering of u hiervoor verzekerd bent.
-
Bij niet betalen binnen 30 dagen na de factuurdatum, ontvangt u een betalingsherinnering. Voldoet u binnen 14 dagen nog niet aan de betalingsherinnering, dan is de therapeut gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel dit door derden te laten uitvoeren. Alle kosten die verband houden met deze vordering, komen dan voor uw rekening.
-
Bij een betalingsachterstand is de hulpverlener gerechtigd – tenzij de behandeling zich hiertegen verzet – verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan de betalingsverplichting heeft voldaan.
​
​
Privacy document
​
Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO. In het dossier worden gegevens opgenomen die voor de therapie noodzakelijk zijn, zoals informatie over uw klacht, achtergrond, gezondheid, eventuele diagnoses en behandelingen en voortgang van de behandeling. Eventueel ook informatie die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij uw huisarts.
Ik doe mijn uiterste best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
-
zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens;
-
ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.
​
Dit doe ik door:
-
gebruik te maken van de praktijksoftware 'ZorgAdmin' van ProSoftware voor het beheer van mijn agenda en clientdossiers;
-
gebruik te maken van ZorgMail en het beveiligd 'patient portaal' van ZorgAdmin, voor de uitwisseling van de benodigde gegevens en documenten.
Als uw behandelend therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier.
Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim). De gegevens uit uw dossier kunnen ook voor de volgende doelen gebruikt worden:
-
om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming;
-
voor de waarnemend collega tijdens mijn afwezigheid, mocht dit noodzakelijk zijn;
-
voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing;
-
een paar gegevens uit uw dossier worden gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen. Deze gegevens in het cliëntendossier blijven, zoals de wet op de behandelovereenkomst vereist, 20 jaar bewaard, tenzij u na beëindiging van de therapie dit anders wil en het dossier wil vernietigen.
​
Op de facturen die u ontvangt, staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze facturen eventueel kan declareren bij uw zorgverzekeraar. De gegevens die op de factuur staan zijn:
-
de naam, adres en woonplaats van de betreffende cliënt;
-
diens geboortedatum;
-
de datum van de sessies;
-
een korte omschrijving van het consult - zoals 'oudergesprek' of 'individuele sessie', met daarbij de prestatiecode zoals zorgverzekeraars deze hebben opgesteld;
-
de kosten van de sessie.